2 april 2007

Viktoria och Myran

Idag har jag och Yrsa promenerat i Pildammsparken med Viktoria och hennes hund Myran. Jag har lärt mig nu att inte låta Yrsa ha nos-mot-noskontakt när hon träffar en hund för första gången och eftersom vi hade bestämt träff ute på gatan blev första mötet i hårt tillbakahållet koppel så att hon inte skulle nå fram. Oj, vad Yrsa var arg på stackars Myran och Viktoria såg lika chockad ut hon trots förvarningar. Men när vi väl hade börjat gå lugnade Yrsa ner sig och var mest nyfiken. Viktoria tog med oss till en hundrastplats som jag inte visste fanns i Pildammsparken. Yrsa hade riktigt roligt en stund och var glad för att få springa men tyckte inte Myran var vidare kul som inte ville leka. Jag tror faktiskt att Yrsa inte gjorde ett enda utfall mot Myran, ja, förutom då precis i början i kopplet men det är ju en högst speciell situation.

Inga kommentarer: