30 mars 2007

Veterinären

Idag har jag äntligen fått tummen ur och tagit med Yrsa till djursjukhuset för ettårssprutan. Lite i senaste laget men det har varit så mycket så jag har nästan glömt bort det och så har tiden gott. Bättre sent än aldrig i allafall och nu är hon minsann vaccinerad!
Yrsa var så duktig så duktig!! Hon brydde sig inte om de andra hundarna så värst mycket (det fanns flera stycken som var bra mycket värre än henne) och hon lät djurskötaren Jenny sticka henne i nacken. Även här använde jag mig av tricket att greppa om nosen (väldigt effektivt, Yrsa blir lugn som en, haha, filbunke är kanske att överdriva, men hon håller sig stilla iallafall). Jag var lite rädd för att hon skulle morra och kanske till och med hugga mot sprutan om det gjorde ont men hon sneglade lite på sprutan, lite på mig och så på sprutan igen. Hon var duktig!

Inga kommentarer: