8 april 2007

Påskbesök

Yrsa och jag är i Båstad över påsken och det är givetvis jätteskoj att träffa familj och vänner men jag lovar- vi hade varit här en kvart innan jag längtade tillbaks till Malmö igen. Det är lustigt hur man från år till år kan glömma bort just hur vidrigt folk som kommer hit. Påsken är startskottet, tennisveckan kulmen, september ljuuuuuuuuvlig.
Vi har gått en blåsig promenad på stranden, tittat på Björnbröder (ja, Yrsa tittar också, mycket koncentrerat!), Yrsa har käkat upp Idas innebandyboll (inte så rund längre om man säger så...), lekt i trädgården och bara myst.
Och igår var vi hos pappa och Yrsa har verkligen förstått det här med att hoppa. Hon var ute tillsammans med de andra hundarna på den inhägnade baksidan men tyckte antagligen inte de var så roliga (och det kan jag förstå, de är nämligen två riktiga morrhoppor och inte vill de leka heller...). Bonusbroderns kompis öppnar dörren på framsidan för att gå ut och frågar: Får jag släppa in hunden? -Vilken hund? undrar jag och pappa. -En svart, säger bonusbroderns kompis. Och där står lillfian och vill in.
Hmm...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha, och vart var du i lördags??? Trodde du skulle med till Ladan med oss andra. Saknade dig ju...
Kram, Sandra