25 juli 2006

Terv-pojke

Min jobbarkompis Linda och hennes son Kevin är hundvakt åt en tervuerenpojke och igår fick Yrsa träffa Sickan ute på gräsmattan. Åh, så fiiiiiin han var! Yrsa betedde sig som vanligt när hon träffar nya hundar men jag börjar vänja mig så jag blir inte lika nervös längre utan kan iaktta i stället och se NÄR Yrsa gör sina utfall. Det är ofta när den andra hunden kommer för nära mig eller henne, helst vill hon nosa den andra hunden i baken först innan den får nosa på henne. Och så jobbar hon efter devisen bättre att förekommas än förekomma, utfallen beror på att hon är rädd och hon biter aldrig utan de är bara till för att skrämmas och sätta den andra hunden på plats. Sickan var också lite reserverad och när Yrsa kände sig mogen för att leka var inte han så pigg på det utan verkade snarare rädd för Yrsa. Gör inte mig något, förhoppningsvis lär det Yrsas något.

Inga kommentarer: