25 juli 2006

Hundpromenad

Dags för hundpromenad igen. Yrsa var duktig. Skällde inte (nästan) fast Zaro var på skällhumör i början, uppförde sig ganska bra på promenaddelen (det är trots allt väldigt mycket störning) och lydnadsdelen gick riktigt bra, särskilt mot slutet var Yrsa jätteduktig. Jag var så nöjd, ända tills Yrsa gick på Smilla Två. Tror Yrsa tyckte att Smilla kom för nära mig och dessutom hade jag köttbullar i handen och jag tror en tredje hund var med där också. Jag stod och pratade med Sandra när Yrsa gjorde ett litet utfall mot Smilla. Det var bara det att den här gången sa Smilla ifrån till Yrsa som inte gav sig. Ingen blev skadad och det gick lätt att sära på dem och sen var det bra men jag blev själv så chockad så jag glömde att säga till Yrsa att det där var icke önskvärt beteende. Jävla ligisthund, jag blir så trött på henne ibland! Glädjen över att det gick så bra på lydnaden bara försvann- att jag alltid ska behöva skämmas över henne! Hoppas Yrsa fick något att tänka på också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Rebecka du skall vara stolt och glad över Yrsa! Hon skötte sig fint idag. Att det blev bråk om köttbullen i din hand är bara naturligt. Både Yrsa och Smilla II fixade ju situationen.

Le och var stolt, allt går ju bättre och bättre. Ni är duktiga båda två.

Hansi