14 juli 2006

Hundpromenad


I tisdags var det dags för hundpromenad igen. Den här gången var det redan "upptaget" på hundängen, tre hundägare, fyra hundar. En av hundarna har jag och Yrsa träffat förut, en labrador. Efter att ha pratat med de andra hundägarna och de hade övertygat oss om att deras hundar var snälla hundar släppte jag in Yrsa. Det gick bra men det var lite obehagligt ett tag. Yrsa morrar ju gärna och gör utfall mot okända hundar och de här hundarna sa äntligen ifrån. Hon behöver ju lära sig hundspråk men det är inte särskilt kul att stå och titta på. Jag var ju inte ensam, det kändes skönt att Hansi och Boel som har mer hundvana än mig var där. Mot slutet slappnade Yrsa av så pass att hon kunde välja ut en av hundarna som det kändes tryggt att leka med. Men då sa Zaro ifrån! Han verkade inte alls uppskatta Yrsas lekinviter med den andra hunden! Blev nog lite svartis....

Och idag har jag och Yrsa träffat grannhunden, cairnterriern Tindra. Hon dök in i deras bil, hälsade glatt på hennes ägare, och ville bara leka med Tindra. Jag hade inte hjärta att säga åt Yrsa att jag inte uppskattade att hon dök in i bilen på det där sättet, jag blev bara glad och lättad att hon betedde sig som en normal hund. Annars har Tindra fått sig en och annan utskällning. Är förvånad över att Yrsa verkade känna igen dem, det var längesen vi stötte på dem och då har Yrsa inte alls verkat gilla Tindra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Yrsa!

Inte konstigt att jag blev svartsjuk när du började leka med en annan hund.

Jag som trodde att du var trogen mig.

Nåja, sådant får man kanske tåla, ifall du ändå tycker bäst om mig.

Kram
Zaro