15 juni 2006

Hundpromis



I tisdags var det dags för hundpromenad igen. Den här gången i trettio-gradig värme. Puh! Det var svårt att avgöra vem som led mest av värmen- vi eller hundarna? Promenaden blev kort med få lydnadsövningar. Däremot bjöds det många tillfällen att öva på möten, var en hel del som var ute och rörde sig i Malenskogen. En ganska imponerande syn när fyra stora svarta hundar sitter fint vid vägkanten medan cykel efter cykel passerar förbi (ja, Yrsa fick ju ha lite hjälp med att sitta kvar, men så är ju också hon den enda valpen).

Boel och Resas matte hade fixat fika, kanelbullar och en jättegod hemmabakad kaka. Resa var mest intresserad av köttbullarna jag hade i min ficka och dreglade i min saft! Yerk! Riktigt mysig var det iallafall, trots att jag fick stressa iväg till min lillasysters avslutningsbal.

Inga kommentarer: