17 juni 2006

Picnic

Igår var jag och Yrsa med på picnic i Torekov med Ida och Eva. Jag tyckte det var sådär kul att åka ut till Torekov på min fritid, det räcker att jag delar ut post där. Torekov är helt förstört för mig, tänker bara på jobbet. Vet vad varenda människa i Torekov heter och var de bor. Men picnicen var trevlig ändå. Yrsa pussade på Eva och Ida, åt harlort, spanade på måsarna och skrämde bort en man som var på väg fram för att hälsa på henne. Han hade inte frågat om det gick bra så det var rätt åt honom. Han undrade nog vad det var för mördarhund jag hade...

När vi satt där och åt vår picnic tappade jag en bit tomat på marken och genast var Yrsa där och nosade på den. Jag trodde att hon bara skulle fryna på näsan som de flesta andra normala hundar gör men inte Yrsa inte. Först slickade hon i sig innanmätet och sen käkade hon upp resten. Då var jag ju tvungen att prova med fler tomatbitar och hon åt upp allihop, verkade tycka det var jättegott. Testade med melon och jordgubbar också och allt gick ner. Knäpphund... Men egentligen borde jag inte vara förvånad eftersom Yrsa verkar gilla det mesta som kommer från växtriket. Riva upp mossa från gräsmattan är till exempel jätteroligt, eller tugga på blommor. Och häromdagen satte hon i sig en rå potatis som jag tappat på golvet. I do say, I do say...

Inga kommentarer: