26 maj 2006

Kloklippning...

... är inte Yrsas favorit. Hon åmar sig och stretar emot och jag vet inte allt. Försöker passa på att klippa när hon sover men det tar ju en evigheeet eftersom hon vaknar efter varje klo och går sin väg. Vill helst inte hålla fast Yrsa, det gör ju knappast kloklippningen mer lustfylld för henne. Men nu har de klor som jag inte hunnit klippa i smyg blivit så pass långa så jag tyckte att nu MÅSTE jag klippa dem oavsett. Så jag och Yrsa kämpade, fick in en klo i klosaxen och precis när jag klipper till sprattlar Yrsa och jag klipper henne rakt i pulpan! AajjHh! Stackars, stackars Yrsa.... Blöder floder gör det också, så nu har vi blodfläckar över hela lägenheten. Det slutade ju blöda efter en stund men gud vad jag har dåligt samvete! Så det är bara gå tillbaks till plan A igen, det vill säga klippa i smyg när morrhoppan sover.

Inga kommentarer: