23 april 2006

Hemma

Igår kom pappa och hämtade mig klockan åtta och så körde vi iväg mot Åsbro och Yrsa. Resan upp gick jättebra, solen sken. Vi kom till Susanne och Hasse vid halv ett och det första Yrsa gjorde var att dyka ner i min ryggsäck. Antar det luktade gott av skinkmackor! Det var inte så svårt att få kontakt med Yrsa som jag hade trott. Lite hundgodis och saken var biff, fast lika framåt som sina syskon är hon ju inte förstås.
Vi stannade hos Susanne och Hasse i tre timmar, lärde känna Yrsa lite grann, skrev papper, fick mat och en massa saker till Yrsa. Fick titta på foto från valparnas uppväxt och tidigare kullar. Innan vi åkte fick Yrsa busa av sig med sina syskon och de andra hundarna och sen åkte vi i väg hemåt! Tog Yrsa i knät den första biten och tänkte att när vi kommit en bit på väg så skulle jag sätta ner henne på golvet framför mina fötter. Men det gick damen inte alls med på och till sist gav jag upp. Det tog inte många minuter innan Yrsa somnat med huvudet mot min arm och så sov hon mer eller mindre hela vägen hem. Det var bara efter en timme hon blev lite orolig. Vi trodde det var som hon behövde kissa så vi körde av in på en mindre väg så vi skulle kunna ta ut henne. Men det var bara lite kräk som behövde komma ut (som hamnade rakt på handbromsen och luktade pekka!). Efter det stoppet stannade vi bara en gång till, för att tanka bilen egentligen men jag passade på att ta ut Yrsa en liten stund. Fick väcka henne, hehe... Sen sov hon hela vägen hem, det var först när vi började närma oss hemma som hon vaknade till. Är hur imponerad som helst över hur duktig Yrsa var! Det är ändå 40 mil och det tog nästan fem timmar hem, inklusive stoppen. Allt gick verkligen över förväntan!
Vi åkte inte direkt hem utan åkte först hem till pappa och Åsa för att äta lite. Jag och pappa tyckte det var onödigt att stanna på vägen hem för att äta när det nu gick så bra som det gjorde med Yrsa. Hos pappa fick Yrsa hälsa på Smulan (den tjocka taxen) och det gick hur bra som helst. De nosade lite på varandra och sen var det bra. Yrsa fick också hälsa på mina styvbröder Simon, Anton och Benar samt pappas sambo Åsa. Min lillasyster Michaela och hennes pojkvän Benny kom också för att träffa henne men Yrsa verkade inte bry sig. Hon tog själv kontakt med alla och det kändes jätteskönt. Varit lite orolig för hur hon skulle vara eftersom Susanne sagt att hon var försiktig av sig. Det märktes inte av det så mycket igår men idag har hon varit som ett plåster.
Trodde hon skulle få svårt att sova i natt eftersom hon sovit fem timmar i bilen, men hon har sovit nästan hela natten. Det var bara ett par gånger hon väckte mig men hon somnade snabbt om när hon märkte att jag inte var på lekhumör. Yrsa har säkert sovit bättre än mig, jag har sovit väldigt oroligt. Hur som helst så gick vi upp när Yrsa väckte mig halv sju. Vi gick ut så Yrsa fick kissa och sen gav jag henne mat. Hon åt upp nästan allt, hon hade ju inte ätit så mycket dagen innan. Hon är hur gosig som helst, vill helst vara där jag är, hade hon kunnat hade hon säkert krupit in i mig. Hon vill hemskt gärna kela och pussas, gillar att ligga i knät. Det här kommer säkert bli jättebra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vad hände med lapphunden?? =) hihi!
Nä, hoppas du och Yrsa fortsätter att vara glada ihop nu! Jag får komma och hälsa på nån dag och säga hej =)