23 april 2006

Sömntuta

Yrsa hon bara sover och sover... Sleeping Beauty... Antar att det är en kombination av valpstadiet och omställningen. Hon har iallafall börjat leka lite smått vilket hon inte har gjort direkt sen vi kom hem. Är kanske hennes personlighet men en valp borde leka tycker jag. Oavsett vilket så är hon alldeles, alldeles UNDERBAR.
Nu ligger hon och sover i köket, mellan köksskåpet och matbordet, men lite tidigare idag somnade hon på min mage och det var väldigt mysigt. När hon vaknade började hon bitas lite lekfullt så hon börjar nog gilla mig, hehe... Märks iallafall att hon har lärt sig bitkontroll, hon är väldigt mån om att inte bita för hårt, inte ens leksakerna tar hon hårt i. Bitkontroll är väldigt, väldigt bra för hon har väldigt, väldigt vassa tänder...
När vi lekt ett tag gick vi ut runt hörnet på huset så hon fick kissa och när vi kom in igen gick hon och hämtade sin röda tygleksak innan hon kröp upp till mig i soffan igen. Sen låg hon i mitt knä ett tag och lekte. Mysfia är vad hon är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till bäbisen!
Livet måste bli helt annorlunda när man har hund.