22 april 2006

Snart

Snart, snart kommer pappa och hämtar mig och så bär det äntligen av mot Åsbro, strax söder om Hallsberg. Är lite nervös, hur kommer det att gå? Tänk om vi inte gillar varandra?

Packade en väska igår med allt som jag behöver ha med mig. Det blev en hel del.
  • handdukar i fall Yrsa blir åksjuk och kräker (yerk!)
  • koppel förstås (alldeles nytt, jättefint. Rött med vita reflextassar på)
  • vattenskål
  • en flaska med vatten
  • lite hundgodis (en muta kan behövas men ska inte sitta och proppa i henne en massa, då kanske hon kräker för det)
  • tidningar att lägga på golvet
  • hundbajspåsar
  • pengar att betala henne med (så hon verkligen blir MIN!)
  • bensinpengar till pappa
  • plastpåse (att lägga nerkräkta handdukar i om det skulle behövas)
  • mackor (till mig och pappa på hemvägen)

Den här gången gör jag och pappa iallafall en betydligt trevligare resa med ett tomt koppel än sist. Den här gången kommer det vara en hund i det när vi åker hem.

Grät faktiskt lite över Inka igår, för nu när jag ska hämta hem en ny hund blev det så uppenbart att hon aldrig kommer tillbaka. Jag saknar henne massor. Men jag väljer att tro att det är Inka som har skickat Yrsa hit till oss, då känns det lite bättre. Och jag kommer älska Yrsa också, det är bara svårt när man aldrig har träffat henne. Men det har jag SNART! :-)

Inga kommentarer: