22 mars 2011

What a wonderful day!

Våren har kommit till Malmö!
Idag var första dagen då man på riktigt kände att det finns hopp om sommaren även det här året. Solen sken, vindarna var ljumma, bara en del kvardröjande snöhögar som påminde om att det trots allt bara är mars.
Jag och Yrsa tog en långpromenad ner till Västra Hamnen på eftermiddagen. Parkerna myllrade av mammor med barnvagnar, mattar och hussar med hundar, joggare och flanörer, uteserveringarna var fulla av soldyrkande människor. Vi såg till och med ett par hugade som tog sig ett dopp i havet. Nog för att det stundtals var så varmt att vårjackan kändes överflödig men årets första havsbad dröjer ett litet tag till för mig...
Längst ut i Västra Hamnen satte jag och Yrsa mig på bryggan vid Scaniabadet. Där njöt vi en bra stund, delade på ett äpple och låg och latade oss i solen. Sen var vi för lata för att gå hem, jag hade faktiskt lite skoskav efter årets första promenad i vårskorna och fian blir fort trött nu för tiden. Så vi tog bussen till Centralen och därifrån tåget hem. Älska Citytunneln!







Lite annat än den dagen i slutet på januari då Yrsan såg ut så här efter en promenad på stranden, med frost i pälsen:




Nu har fian däckat i sängen, själv ska jag arbeta vidare på den ack så försummade examensuppsatsen.

1 kommentar:

Hansi sa...

Härligt att våren är i antågande. Hoppas Yrsa mår bättre och slipper sina anfall.

När ni får möjlighet och lust så kommer hundpromenaderna igång igen. 5:e året på rad, sedan Yrsa, som valp, startade hundpromenaden.

Kram på er

Hansi