8 juli 2010

Men gladast var nog räven

Den senaste veckan har vi på våra promenader haft närkontakt med en styck räv, en styck grävling och en styck orm.

Ja, jag fick hjärtat i halsgropen när grävlingen vände och kom emot oss istället för att fly. Ja, jag fick hjärtat i halsgropen när Yrsa satte av i full fart mot den. Ja, jag fick hjärtat i halsgropen när grävlingen vände och försvann in bland snåren med Yrsa efter.

Ja, jag fick hjärtat i halsgropen när Yrsa blev nyfiken på den ringlande pinnen i gräset. Ja, jag fick hjärtat i halsgropen när hon stack ner nosen och luktade på den. Ja, jag fick hjärtat i halsgropen.

För övrigt åkte Yrsa rulltrappa för första gången i sitt liv häromdagen. Det gick fint. Eller som Åsa uttryckte det- "hon åkte ju som om hon aldrig gjort annat!".

Inga kommentarer: