26 februari 2009

AJ i hjärtat

Torsdag morgon... och jag sitter här med världens största tagg i hjärtat.
Yrsa har ju alltid varit schattig med maten men sen jag bytte till lammsmak på maten älskar hon den. Därför har jag på sista tiden infört att hon måste sitta en bit ifrån och vänta på att jag säger varsågod. Basic basic...
Åh, lilla lilla fian...
Här satt jag i godan ro i soffan och åt frukost och tittade på nyheterna. Plötsligt ser jag i ögonvrån hur Yrsa försiktigt försiktigt smyger framåt mot matskålen. Jag undrar vad sjutton hon pysslar med- och då ser jag- maten ligger kvar i matskålen! -då inser jag- jag har GLÖMT säga varsågod!
Aouh aouh aouh.... Lilla lilla fian och min duktiga duktiga gurka! Här har hon suttit och väntat och väntat och väntat och väntat och väntat och väntat.... säkert en kvart! Ångest!
Nu har hon iallafall ätit...

Inga kommentarer: