2 juli 2008

Uppdatering

Igår var vi äntligen på hundpromenad igen, den andra sen vi kom till Båstad. Boel saknade uppdatering av bloggen så det är väl bäst att göra henne till viljes ;-)

Det är fyra veckor sedan vi flyttade hem till Båstad över sommaren och det har varit intensiva dagar. Mycket på jobbet (vilket det för övrigt inte alls känns som två år sen jag slutade på) men också mycket att pyssla med på eftermiddagarna/kvällarna. Nu hoppas jag på sommarvärme och att det ska bli lite lugnare på alla plan så att jag och Yrsa kan börja njuta av sommaren på riktigt (sen att jag har en uppsats om måste skrivas det tänkter vi inte på...).

Igår var som sagt vår andra hundpromenad för sommaren. Det är en del nya hundar som tillkommit sedan sist (bla Dizza, leonbergaren Samson, schäfern Leia och en golden). Alla som följer bloggen vet nog hur Yrsa brukar bete sig mot okända hundar- hon visar sig knappast från sin bästa sida. Jag är rent ut sagt skittrött på hennes fasoner; jag älskar min hund och hon har många fina egenskaper men just den sidan hade jag mer än gärna sluppit. Yrsa har dessutom en tendens att se aggressiv ut när hon leker, hon visar tänderna och skäller, vilket igår ledde till att schäfern tog Yrsas och Dizzas jaktlek som allvar och försökte medla- med resultat att Yrsa och schäfern rök ihop. Fast för en gång skull var det faktiskt inte Yrsa som dök på den andra hunden, även om hon inte var sen med att svara upp... Suck säger jag bara...

Vi har också hunnit gå på upptäcksfärd och hittat en mycket bra promenadstig som leder till ett gigantiskt fält. Det växer vete där just nu men till hösten kommer det bli kanon att t ex spåra på. Jag är lite osäker på hur pass nära järnvägen går men går det inte att nå spåret är det perfekt att släppa fian på när veten är skördad.

För övrigt fäller fian. Varje kväll borstar jag bort en halv hund men det märks ingen skillnad, jag skulle kunna borsta tills jag blev gråhårig, pälsen skulle ändå inte ta slut. Fast klaga ska man inte som belgarägare egentligen, det mesta kommer i tussar....

Inga kommentarer: