31 oktober 2007

Avslutning

Igår var det dags för sista agilitylektionen för i år. Nu väntar ett låååååååångt uppehåll, först i mars/april drar det igång igen.
Sista gången gick i tävlingens tecken. Först ut var köttbullejakt, där det gällde att samla så många köttbullar som möjligt utan att hunden åt upp dem. Det låg nämligen en liten poänglapp i. Yrsa och jag lyckades roffa åt oss 4 köttbullar av totalt 20 vilket resulterade i 14 poäng.
Därefter var det dags för agilitytävling. Yrsa och jag var först ut och det gick väldigt bra i början och lite sämre i slutet då jag tappade fokus och rörde till det för fian. Och det stör mig en del eftersom vi hamnade på fjärde plats, den sämsta platsen av alla. Vi fick se oss snuvade på den lilla plaketten av taxen Selma med matte. Grrr.... Jag vill så väldigt gärna vinna ett pris en gång, och allra helst en rosett! :-) Vi gjorde åtminstone bättre från oss än förra kursavslutningen då vi kom nästsist!
Efter fikat avslutades kursen med bus och lek för hundarna inne på agilityplanen och jag måste säga att det är få saker som slår att titta på ett gäng hundar som far runt som vettvillingar och som samsas. Yrsa hade hur kul som helst och sov gott när vi kom hem sen.

Inga kommentarer: