14 januari 2007

Snålblåst

Yrsa och jag är i Båstad ett par dagar. Vi bor hos mamma och Kenneth och Yrsa är en lycklig hund som får springa i trädgården. Vi sover på lillasysters rum och det är strängt förbjudet för Yrsa att sova i sängen vilket är lättare sagt än gjort. Hon brukar smyga upp där ändå men i morse straffade det sig. Sängen är mycket mindre än vad hon är van vid och plötsligt fanns det ingen säng och Yrsa trillade ner och träffade en vass kant på ett bord. Stackars lilltjejen... Som tur var gick det lyckligt men hjärtat for upp i halsgropen ett tag.
Det var meningen att vi skulle vara med på hundpromenaden idag men eftersom det stormar friskt blev den inställd. Vi har varit ganska sura på vädret idag men Hansi och Boel gjorde rätt som ställde in. Inte värt att riskera att få ett träd i huvudet. Bara så typiskt att stormen ska slå till just den helgen vi är hemma och hälsar på! Eftermiddagen har jag och Yrsa istället tillbringat med att flyttstäda i min lägenhet. Eller jag har städat, Yrsa har sovit som en stock. Hon gillar att sova, min hund...

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Yrsa! GRATTIS på födelsedagen 18 januari, nu är du ett helt år gammal!

Boel Hansi Lobo Zaro och Buddy