7 januari 2007

Malmöiter

Jaha, så var jag och Yrsa äntligen på plats i Malmö. Yrsa följde med ner tillsammans med resten av flyttlasset, det var väl så där smidigt medan vi bar grejer (tur det finns bilar!) men aldrig i livet att jag sovit utan henne första natten! När grejerna väl var på plats slocknade hon i sängen och sen sov hon som en stock till morgonen efter. Mycket nytt och konstigt för lilltjejen. Men hon verkar ha funnit sig väl till rätta i stora staden Malmö och än så länge har hon inte förvandlats till Malmös stora skräck! Snarare har det gått riktigt bra när vi mött hundar även om det bara är en som vi mött "nos-mot-nos" så att säga. Det största missödet vi hittills har råkat ut för är att Yrsa kissade inne i porten andra dagen, den ser inte ut som porten hemma så hon trodde nog att det var okej. Skyndade mig iallafall att torka upp, inget första intryck jag vill att vi ska ge.
Annars är jag mycket nöjd med var vi bor. Vi har en lagom lång kisserunda runt kvarteret med flera gräsplättar på vägen och inte alls långt till Pildammsparken (även om vi, och det här är lite pinsamt, gick vilse idag när vi skulle leta upp den). Jag har mycket närmre till skolan än vad jag trodde också så det här kommer bli kanon bra de dagar Yrsa måste vara hemma själv lite längre. Jag tror nog vi kommer trivas bra här i Malmö, både Yrsa och jag.
Ps. Såg på zarossida.se att det var hundpromenad idag. Buhuuuhu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ PÅ ER
LYCKA TILL MED NYA BOENDET
SÄNDER DU MEJ ER NYA ADRESS
MVH GAMMEL MATTE OCH MAMMA E'CLIPSE

Anonym sa...

HEJ REBECCA O YRSA.
VI SAKNADE ER I SÖNDAGS, VI VAR 6-7 HUNDAR, BL.A EN LITEN SPRINGERFLICKA PÅ 10 MÅN SOM INTE VARIT MED FÖRUT.
DET BLIR SÄKERT JÄTTEBRA FÖR DIG O YRSA I MALMÖ, KÖP EN KARTA VET JAG
(HA-HA)
LYCKA TILL-VI SES
BOEL