30 oktober 2006

Skrämd

Yrsa är allt bra rolig ibland. Igår efter det att vi lagt oss och lampan var släckt började hon morra, riktigt dovt långt nere i strupen. Jag försökte spänna öronen och lyssna om det var någon som gick i trappan eller utanför fönstret men nej. Allt var tyst. Jag sa åt Yrsa att vara tyst, att där inte var något men hon bara fortsatte att morra. Då blir man ju liiiiite mörkrädd och undrar vad det är, konstiga idéer börjar flyga genom huvudet. Tände lampan så hon skulle se (och jag!!!) att där inte var någon eller något att vara rädd för. Hon tystnade, jag släckte lampan och lade mig ner igen. Yrsa börjar morra. Suck.... Tänder lampan igen och försöker se vad hon ser, allt ser ju ut som vanligt, inget nytt och inget som står på någon ovanlig plats. Tittar på Yrsa och hon stirrar stint på en pall! Här har man blivit mörkrädd för att hon plötsligt har fått för sig att en pall som har stått på samma plats sen hon flyttade hem till mig är farlig! Klappade om pallen lite, Yrsa fick nosa på den och sen insåg hon att det inte var så farligt ändå. Så vi kunde lugnt somna till slut.
Men såna här små historier är allt bra lustiga. Enda förklaringen jag har på varför pallen plötsligt blev farlig är att jag tidigare på dan hade använt den till att stå på när jag bytte glödlampa i sovrummet....

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja, hundar ser ju sånt som vi inte ser så du kanske hade "besök" den kvällen... =)