22 augusti 2006

Missförstånd

Igår fick jag ett telefonsamtal från Lotta på Ängelholms Brukhundsklubb. Hon ville bara meddela att vi hade blivit placerade på en kurs som skulle starta onsdagen den 30 augusti kl. 19.00. Vad konstigt, sa jag. Jag har redan fått ett mail där det stod att kursen börjar kl.18.00. Jaha, sa Lotta. Vem har skickat det mailet till dig? Jag är säker på att det ska vara kl.19 eftersom jag pratat med din instruktör och hon skulle inte hinna annars...
Så jag fick gå in på min mail för att kolla och när jag sa vem avsändaren var sa Lotta att någon sån inte fanns hos dem. DÅ trillade poletten ner! Det var givetvis inte från Ängelholm mailet kom utan från Halmstad! Jag satte upp mig på väntelista där i våras, precis när Yrsa kommit, eftersom det inte fanns plats i Ängelholm och sen har jag inte hört något ifrån dem förutom bekräftelsen på anmälan. Så när jag nu fick det där mailet med kursstartsinformation tog jag bara för givet att det kom från Ängelholm eftersom jag nyss pratat med dem. Avsändaren hade nämligen glömt att skriva vilken klubb hon tillhörde. Ja, så kan det gå! Hade inte haft något emot att gå i Halmstad om det inte hade varit så långt att köra, och som det nu är så skulle jag aldrig i världen hinna till kl. 18. Onsdagar kl. 19 i Ängelholm passar mitt schema mycket bättre. Det kan bli stressigt nog ändå tror jag...

Inga kommentarer: