29 juli 2006

Hovbacka

Igår var vi i festlokalen och förberedde inför kvällen. Jag tog med mig Yrsa och Eva, en av de andra tjejerna, tog med sig sin hund Smilla (ett). Yrsa kände igen Smilla redan i bilen och det gick hur bra som helst mellan dem. Oj, vad de sprang runt och busade! En gång var Yrsa ute på gården tillsammans med Eva och Smilla. Jag ställde mig i ett av fönsterna och ropade på Yrsa och sen gick jag bort till dörren. Då satt Yrsa så fint där vid fönstret som jag hade kallat ifrån och väntade på mig. Gullehund! Yrsa var faktiskt jätteduktig igår. Hon träffade flera nya människor, alla tjejer, men jag tycker det går bättre och bättre. Hon kan fortfarande vara lite rädd och försiktig men tjejer accepterar hon snabbt nu.

När Smilla åkt hem blev det nog tråkigt tyckte Yrsa för jag hittade hennes halsband på golvet, söndertuggat. Det har varit sönder i spännet så det har inte gått att spänna in utan har suttit ganska löst på henne och nu hade hon fått tag på det där det hängde om halsen och börjat tugga på det. Det gör inte så mycket, det är ju ett valphalsband, men jag hade inte tänkt köpa något nytt till henne förrän nästa månad och då ett fint i läder. Nu får det bli ett billigt igen så länge, det är dyrt att ha fest, men ett halsband behöver vi ju och då måste jag ju köpa ett nytt koppel också- det måste ju matcha! :-)

Inga kommentarer: