18 juni 2006

Kontaktkontraktet

Jag har fått låna cd-skivan till Kontaktkontraktet av Hansi. Har äntligen tittat på den och den innehöll en hel del matnnyttigt. Har redan sett på den flera gånger. Skvallerträning, som de tar upp på filmen, det är något som jag och Yrsa ska träna mycket på. Så fort det dyker upp en cyklist, en hund, en fågel, en kanin eller något annat spännande blir hon totaldöv. I den stunden finns det inget som är mer intressant, inte favoritgodiset, inte matte, inte favoritleksaken.

I filmen illusteras övningarna med hundar och deras mattar/hussar och det förekommer således en hel del hundar. Detta tycker Yrsa är jättespännande. När filmen snurrar i dvd:n går hon fram till tv-rutan och trycker nosen mot precis det ställe där hunden är. Är lite orolig för att hon ska välta tv:n men det behöver jag nog inte vara. Det går lugnt till, hon är intresserad ett tag sen går hon därifrån. Tills dess att det dyker på en annan hund i rutan. Då är hon där igen. De är kul, de små djuren....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad söt hon är!!! Jag måste komma och hälsa på snart.
(Svar på din fråga som du skrev i mina kommentarer: 25 juni.)