21 maj 2006

Födelsedagskalas

Mormor fyller 85 år idag (stålmormor) och ställde till med kalas. Först hade jag tänkt lämna Yrsa hos pappa och Åsa eftersom det brukar komma väldigt många på mormors kalas (fem barn + barnbarn + barnbarnsbarn + syskon) men bestämde mig för att åka lite senare i stället så Yrsa ändå kunde följa med. Hon behöver ju träna också... När vi kom vid femtiden hade de flesta åkt hem. Det var bara sex personer kvar plus mormor. Yrsa skötte sig bra, fann sig i att bli klappad, nosade rundor på egen hand. Det var bara på vägen upp till mormor när vi mötte några av mina kusinbarn som hon inte uppförde sig. Moa ville gärna klappa och då morrade Yrsa lite. Jag gillar det INTE! Men så gjorde jag inte heller som jag fått råd att göra så jag får väl skylla mig själv. Efter en stund kom mamma, Robin och Micha med sina bihang och snart har nog Yrsa accepterat Kenneth, Robin och Benny. Förstår inte varför hon är mer reserverad mot män, kvinnor accepterar hon för det mesta på en gång.

Inga kommentarer: