17 juni 2009

Dödslistan

Jo, jag är djurvän.
Men fågeljävlar som inte kan låta mig och min hund vara i fred trots att vi inte gjort ens en antydan till att skada deras helvetesungar hamnar urskiljningslöst på min dödslista. På denna finns redan måsar och gäss och deras delade första plats förblir ohotad. Men inte långt därefter har jag numera lagt till BJÖRKTRASTAR.
En björktrast har nämligen byggt bo i just en björk på mammas tomt. Och denna björktrast har numera ungar i sitt bo. Denna björktrast har kallat in hela sin björktrastmaffiafamilj för att skydda nämnda ungar. Och när min (förvisso i normala fall mycket fågelintresserade) hund går och nosar i godan ro kommer maffiafamiljen och flyger över hennes huvud samtidigt som de skriker och -SKITER. För andra dagen i rad har hon blivit nersketen.
LÄGG AV björktrastfan annars kommer inte dina ungar leva länge till...

Inga kommentarer: