27 april 2008

Mysterious

Yrsa har fått ett sår på nosen, precis ovanför överläppen. Och jag vet inte hur det har kommit dit eller vad som har hänt. Jag har sett att hon saknat lite päls där, inte helt kal men tillräckligt för att det skulle se ut som en fläck. När jag har tittat har jag inte sett något men så häromdagen hade det bildats en liten bula- alltså helt enkelt har området blivit inflamerat. Det ser nästan ut som ett fästingbett, men hon har inte haft någon och det sitter onekligen på ett ställe där den i så fall skulle ha synts. Annars är det enda som jag kan komma på som orsakat det lilla såret, slagsmålet mellan Yrsa och borderterriern Svea på agilitykursen. Men det var två veckor sen och i så fall borde det borde ha synts och blivit inflamerat tidigare tycker man. Och att hon skulle ha blivit skadad i helgen på exakt det ställe som varit kalt låter ju lite väl långsökt.
A mystery it is and a mystery it will stay. Får hoppas det läker fint av sig självt bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej tjejen
det kan va ett myggbett
vi ses på söndag vi längtar