16 december 2007

Omlokalisering

Basen har förflyttats till Båstad över julen och när man har hund och dessutom flera veckors hårt tentaplugg framför sig reser man knappast lätt. Det var resväska med kläder, resväska med böcker (som för övrigt var minst men vägde mest, typ 30 kilo), fodertunna och fågelbur. I min lilla japanska bil modell mindre. Men nu är vi iallafall installerade i mammas stuga i Dala.

Och här försöker man vara snäll mot fian och låta henne gå och strosa och nosa lite genom att sätta fast henne i långlina så hon kan vara ute själv. Vad gör damen? Sätter sig och vrålstirrar på dörren... I och för sig är jag inte förvånad, där matte är är Yrsa. Häromdagen var vi hos pappa och hälsade på och han och Åsa tog hundarna på en liten promenad. Åh, läääskigt tyckte Yrsa och flög in genom ytterdörren så fort de kom tillbaka för att kolla så att jag satt kvar där hon lämnade mig. Vilken lycka att jag inte hade försvunnit!

En riktig långpromenad i skogen tillsammans med pappa och Rocky och Cisco har vi också hunnit med. Två timmar av ren och skär lycka och frihetskänsla!

Inga kommentarer: