19 november 2007

Det dåliga samvetet slår till

Nu är det så där längesen igen Yrsa fick sträcka ut på ett stort fält eller strand. Det blir mest när vi är i Båstad och det var ett tag sedan nu och dröjer ytterligare ett tag till nästa gång. Visst får hon springa nere i trädgården men det är inte alls samma sak. Hon behöver ju yyyyytoooooor.
Till Ribban vill jag inte gå med henne. Där springer hundarna hipp som happ och man vet inte riktigt vad man kan stöta på. Vore ju dumt om hon blev påhoppad eftersom hon redan är på sin vakt mot okända hundar. Vore för all del dumt om Yrsa hoppade på någon med.
På brukshundklubben har vi inte heller varit sedan agilitykursen slutade, mest för att min bil betedde sig lite konstigt när jag tog den för att storhandla sist. Den vägrade liksom först att starta när jag skulle hem igen. Annars hade jag kunnat ta den ut på landet så att fian fick racea. Men det vore inte så skoj att bli stående alldeles själv med en bil som inte vill starta på en övergiven brukshundklubb och absolut inte ute på den malmöitiska vischan.
Till råga på eländet är jag inne på slutspurten på terminen, det vill säga plenty plenty skola där jag måste vara borta hemifrån långa dagar. Att hon står ut med mig!!!! Men det är just vad hon gör, älskade gurkan. Blänger, ja visst, men inredningen är hel när jag kommer hem! Några veckor till sedan går vi in i tentaperioden vilket betyder mycket att läsa men åtminstone fler timmar hemma. Och nästa termin kommer bli om inte lugnare så iallafall inte lika långa och många dagar i skolan.
Men kul, nä det är det inte att gå hemifrån....

Inga kommentarer: