20 september 2007

Extraträning

En smådeppig, regnig och trist torsdag... Tog med Yrsa till agilityplanen för att träna lite, blev inte så mycket av med det på lektionen sist...
Jag tyckte jag hade laddat ordentligt med korvbitar men ska man försöka locka upp en styck schattig belgare på läskiga plankor som rör sig går de snabbt åt. Det är framförallt två hinder Yrsa inte är förtjust i- den platta tunneln och gungbrädan. Men idag lyckades jag iallafall få upp henne på gundbrädan och om jag lockade riktigt mycket och var generös med korvbitarna kunde hon acceptera att den vippade. En gång fick jag till och men henne att gå hela vägen ner. För att inte skrämma henne är jag mycket försiktig och håller emot så att brädan sänks långsamt, långsamt. Hon hoppar lätt av om det blir för obehagligt.
Det är ett par veckor kvar tills vi ska tävla nu och jag förväntar mig fortfarande inget annat än att vi ska diska oss, men jag vill iallafall ha en ärlig chans så därför ska här tränas och tränas på hindren Yrsa inte tar än! Hon ska bara överbevisas, sen kommer det gå fint!

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ VÄNNEN SYRRORNA ÄR INTE SÅ FÖRTJUSTA I PLATT TUNNELN ELLER VIP
BRÄDAN HELLER MEN HÄNG I FÖR SNART FUNGERER DET GRATTIS I EFTERSKOTT VÅR ÄLSKLING DU HADE NAMSDAG I GÅR DET VAR ELISE
VOFF VOFF FRÅN MAMMA E'CLIPSE MED FLOCK
KRAMAR FRÅN SUSANNE