23 april 2007

Tyst som en mus

Idag har det varit årsmöte i huset där jag bor (gissa vem som hädanefter ska sitta med på styrelsemötena... gush!). En del av grannarna har jag stött på i trapphuset, andra var det första gången jag träffade. Tjejen som bor i lägenheten till höger om mig sa att hon hade blivit så förvånad när hon mötte mig i trappan med en stor hund för hon hade aldrig hört Yrsa, och killen som bor i lägenheten till vänster som mig stämde in. Det känns ju skönt att höra, bara att hoppas att det håller i sig!
Men Yrsa skäller faktiskt inte. Ibland kan hon skälla i "halsen" och de som ofta pratar i telefon med mig vet att Yrsa märker av att jag då inte har min fulla uppmärksamhet på vad som händer utanför luren. Då händer det att det slinker igenom något enstaka skall men mest så buffar hon och knuffar på mig och försöker göra allt för att jag ska uppmärksamma det som hon hör. Hon är såååååååååååå duuuuuuuuuuuuuuuuuktig min lilla fia och idag har hon varit extra duktig eftersom jag haft minimalt med tid för henne. Nu ska vi krypa ner i sängen och mysa och imorgon ska det bli långpromenad och agilitylektion (med koncentrationen på topp---- visualiserar för fullt!!) för att kompensera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönjer jag stolthet över Yrsa?
Inte konstigt i så fall, hon är ju helt underbar.

Synd att ni inte kunde vara med på Agility lektionen i söndags. Sandra me Smilla var med och uppskattade lektionen. Boel med Zaro och jag (med Buddy) var också med. Vi hade jättekul och det togs en del bilder som finns att se på Zarossida.

Många soliga och varma (+18) hälsningar från Båstad