12 mars 2007

Ola och Thisbe

Idag har Yrsa fått träffa den fem månader gamla sharpeivalpen Thisbe för första gången. Och det gick verkligen över förväntan.
Efter alla mina skräckhistorier var jag lite osäker på om Ola och Thisbe faktiskt skulle våga sig hem till oss för ett möte men till slut tog de mod till sig. Yrsa tyckte det var något läskigt att det kom ett rynkigt monster in genom ytterdörren och gjorde sitt sedvanliga välkomstutfall men bara ett och det var jag tacksam för- vi vill ju inte skrämma bort våra nyfunna vänner!
Det har varit härligt soligt vårväder här idag och vi tog en promenad i Pildammsparken bland alla änder och gäss. Ola bjöd Yrsa på kalkonkorv och kommer för evigt älskas av Yrsa för det. Efter en stunds promenerande var lillfian hemskt sugen på att busa runt med Thisbe och gjorde lekinviter för fulla muggar men bra hundlekplatser är det ont om här i Malmö och Thisbe har fått för sig att rymma ett par gånger så den vilda leken fick sparas till ett senare tillfälle.
Jag blev väldigt positivt överraskad av hur snabbt Yrsa accepterade Thisbe (särskilt som sharpeivalpar enligt Ola ofta får stryk på grund av sitt tvivelaktiga utseende). Hundmöten har blivit så mycket bättre sedan vi flyttade till Malmö (jag menar, här möter vi fler hundar på EN promenad än vad vi gjorde under hela vår sammanlagda tid i Båstad) och Yrsa och jag kan numera passera en hund på en bred trottoar utan att behöva gå över vägen. Sen tror jag Yrsa var själaglad att äntligen få träffa en HUND- hundkompisar har det hittills varit ont om här i Malmö.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det bor ju lite fler människor i Malmö än i Båstad, det är kanske därför det finns fler hundar!?!