25 februari 2007

Paus

I fredags eftermiddag tog jag och Yrsa oss hem till Båstad på snöiga vägar efter diverse problem med bilskrället. Under helgen har Yrsa blivit utskälld av Tussi, smålullig på spritfyllda chokaldpraliner (och hamnat i onåd eftersom hon under intagande sölade ner mamma och Kenneths matta!), lekt i trädgården, jagat en fasantupp, hittat en mumsig talgboll, smygsovit i lillasysters säng (tur det, annars hade jag antagligen frusit ihjäl!) samt lekt och busat med alla hundarna på hundpromenaden.
Nu är jag hemma i Malmö igen, men Yrsa, hon är kvar i Båstad. Jag tror vi kommer må bra av en liten paus från varandra, jag behöver längtan lite efter min lillfia. Jag ska åka upp och hämta henne om ett par dagar igen och tills dess bor hon hos pappa. Hon kommer må toppen där och får hon leka lite med Rocky, lillebrors hund, kommer hon vara i himmelriket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Choklad är väl giftigt för hundar? Hoppas det gick bra för henne.

Rebecca & Yrsa sa...

Jo, choklad är giftigt för hundar men det krävs en relativt stor dos i förhållande till kroppsvikten för att innebära akut fara. Beror även på kakaohalt mm. Se www.agria.se. Men naturligtvis ska man försöka undvika att ge choklad till sin hund!