19 februari 2007

En liten ligisthund med förkärlek till papper

Idag var en av få dagar på terminen då jag tvingas lämna Yrsa själv hela dagen. Ja, jag kommer hem på lunchen naturligtvis, men nej, det är inget kul... Fast Yrsa är duktig, hon vet vad det betyder när jag säger att hon ska stanna hemma och brukar gå och lägga sig i soffan. Men när jag kom hem idag blev jag inte så glad eftersom Yrsa varit i min väska, hämtat ett kollegieblock och mer eller mindre rivit det i småbitar som låg över hela lägenheten. Nu tror jag inte det beror på att hon kände sig övergiven utan snarare att hon tycker det är så himla lajbans med papper! Det har varit flera tidigare tillfällen då jag bara varit borta en kort stund som jag hittat servetter, post och toapapper så Yrsa is not to blame. Men det var mina anteckningar från hela den här terminen! *gråter*

1 kommentar:

Anonym sa...

HA, HA.
Det är av misstagen man lär sig!!!
Puss till godingen.
Boel