22 januari 2007

Vilse i pannkakan

Jag och Yrsa är tillbaks i Malmö efter en veckas gästspel i ljuva Båstad. Så i lördags bestämde jag mig för att vi skulle gå på upptäcksfärd i vår nya stad. Målet var havet. Innan vi gick hemifrån funderade jag på om jag skulle slänga en blick på kartan (ja, Boel, jag har faktiskt en sådan! :-)) men bestämde mig för att det var mycket mer spännande utan.
Så vi "genade" genom Pildammsparken och sen gick vi och gick och gick och gick.... Ett tag hade jag inte riktigt koll på var vi var men till slut nådde vi vårt mål även om vi inte gick ända ner till havet. Vi kom till Riberborgsfältet (tror det heter så, det ligger precis vid MalmöMässan och TurningTorso). Det är ett gigantiskt fält där det är tillåtet att släppa hundarna och till min lycka finns där även en liten agilitybana. Den ska vi prova nån gång!
Igår bestämde jag mig för att se om jag kunde hitta en något kortare väg till havet och se det kunde jag! Det tar ju knappt en halvtimme dit och inte 1,5 som i lördags, hahaha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vad Yrsa säkert gillade att du tog den längre vägen. Hon fick ju vara ute desto längre. Här kommer en bra länk för Malmö stad
http://www.malmo.se/sportfritid/hundaristaden.
Där finns även en KARTA (märk väl Rebecca) över hundrastplatser mm.
Kanske dags för lite upptäckts promenad?

Välkomna till Båstad kommande söndag, vi har hundpromenad som vanligt!

ZARO