20 december 2006

Prao

Jag gästspelar på Posten över jul och igår fick Yrsa följa med mig dit ett par timmar. Yrsa var jätteduktig- hon lät flera okända personer (för henne) klappa henne (till och med män!) utan att hon såg ut att tycka det var allt för obehagligt. Och inte anföll hon städerskans mopp heller!
I början sprang hon omkring en hel del och skulle undersöka allt, jag hade fullt sjå med att hålla koll på henne och fick inte så mycket gjort men till slut lade hon sig ner i närheten av mig. Hon uppförde sig faktiskt mycket mycket bra!
Ja, så träffade hon Hansi också, som jobbar på polisstationen precis bredvid Posten. Han hade som vanligt smarrigt levergodis i fickan- inte konstigt att han och Boel är så populära!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte kunde jag motstå att lämna polisstationen när jag såg Yrsa utanför. Yrsa, den fina tösen, bara måste jag hälsa på, tänkte jag.
Som tur var, hade jag lite godis i ytterjackan, godis som jag tog med mig ut för att hälsa på er. Yrsa tvekade inte en stund, hon kom genast fram till mig för att hälsa.

Ikväll kom du, Rebecka, och hälsade på. Du hade med dig Julklappar åt oss. Många tack till dig och Sandra!

Hoppas verkligen att vi får se er igen på våra hundpromenader, trots att du bestämt att lämna oss för Malmö. Glöm inte var du har dina rötter. Till Sandra och Smilla säger vi, vi ses igen på kommande hundpromenader.

Ha en underbar helg!

Boel o Hansi