4 maj 2006

Veterinären sa

...att det inte var något fel på Yrsa. Hon hade bara lite smuts i ena örat. Fick salva mot utslaget på magen men veterinären visste inte vad det var. Eftersom jag sa att jag tycker att Yrsa kliar sig ganska mycket över hela kroppen ville veterinären kolla om hon hade mjällkvalster, så Yrsa blev rakad litegrann på några ställen på ryggen (syns knappt om man inte vet om det) och skrapad på huden. Skrapet skickade de på analys men det kom tillbaka negativt. Veterinären sa att det inte är alltid man kan se mjällkvalster vid första skrapet men om hon fortsatte att klia sig skulle jag komma tillbaka om ett par veckor så fick de göra om skrapet.
När jag skulle betala fick jag nästan en hjärtattack- 885 kr!!! Och inte var det något fel på henne! Det är ju naturligtvis bra men vi hade ju kunnat spara de pengarna och haft mycket roligare för dem!!!

Inga kommentarer: