8 maj 2006

Två små flickor och en liten pojke

När vi kom hem var jag och Yrsa ute på gräsmattan och då kom tre grannbarn ut. Så klart ville de klappa Yrsa och då gjorde jag som Hans rått mig. Bad barnen sätta sig ner och satte mig själv en bit ifrån. Sa att de gärna fick hälsa på Yrsa om hon själv kom fram. Förklarade att hon var nyfiken men liten rädd. Pratade lite med barnen medan Yrsa sprang rundor. Ville gärna fram och hälsa på barnen men vågade inte riktigt, hon kom ofta och kollade läget hos mig. Flyttade långsamt närmre barnen efterhand Yrsa vågade sig närmare och närmare så hon skulle känna att jag fortfarande var där. Och till slut lät hon faktiskt barnen klappa henne och lade sig till och med ner en stund. Finns hopp! Barnen blev lite till sig när Yrsa väl hade tagit kontakt, hade svårt att förstå att de fortfarande skulle låta det vara på Yrsas villkor, men då bestämde jag att jag och Yrsa skulle gå in så allt inte skulle bli förstört igen. Sa till barnen att de säkert kommer bli kompisar och att de gärna får hälsa på Yrsa fler gånger om hon vill.

Inga kommentarer: