17 april 2006

Inköpslista

Sitter och spånar lite på vad jag behöver inhandla. En hel del...
  • leksaker i olika modeller, typ nån pipleksak, en boll, en eller några tuggleksaker(kan ju fylla på med fler senare)
  • halsband och koppel, helst i läder(dyyyyyrt! men hållbart! och snyggt!)
  • godis
  • tuggben
  • foder(måste höra med Susanne vilken sort hon är van vid)
  • klotång
  • borstar
  • någon form av tasskydd annars kommer Yrsa, varje gång vi kommer på besök, vara förvisad till mammas tvättstuga i mammas nya hus för all evighet (nya parkettgolv + mamma + hundklor = katastrof)
  • något att ställa matskålarna på (Inka kladdade ganska mycket och jag är ju inte precis känd för min stora städlust)

Tror jag fått med allt som måste inhandlas omedelbart. Sen kommer ju allt sånt som måste fyllas på med tiden, tex.

  • en skön hundbädd när hon växt ur bananlådan(kommer antagligen vara ganska snart)
  • en flytväst så vi kan åka ut med pappas båt
  • utställningskoppel om man behöver sådant (vi måste ställa ut två gånger)
  • apporter, spårsele mm om vi blir intresserade av någon hundsport
  • reflexkoppel alternativt en reflexväst
  • ... och säkert en massa annat som jag inte har en aning om nu!

Många kostnader men LJUVA kostnader (om nu några kostnader kan vara det)! Det är ju till min lilla hund! Lilla söta Yrsa Syrsa!

PS. Den observante har säkert lagt märke till att både matskålar och hundbajspåsar saknas. Det beror givetvis inte på att jag inte planerar att ge Yrsa mat eller plocka upp efter henne utan på att det finns efter Inka. Matskålarna är nästan nya (köpte när Inka började vara hos mig) och har en oöppnade förpackning hundbajspåsar som aldrig kom till användning.

Inga kommentarer: