28 april 2006

Det är något speciellt med valpar

Ja, det kan man verkligen säga! De flesta vi möter säger åh, vilken söt valp! och vill gärna komma fram och klappa. Nästan alla får något visst i blicken, blir som förbytta, börjar prata bebisspråk. Det är som om de mjuknar. Alla som frågar får gärna hälsa på Yrsa. Hon behöver träna på att träffa okända människor, men vissa tar bara för givet att det är okej och det kan jag bli lite irriterad på. Som idag, jag tog ut pengar på bankomaten när det kom en tant och fullkomligt dök på Yrsa. Nu gick det bra ändå, Yrsa verkade inte bli rädd, men jag vet att hon tycker det är obehagligt, hon vill helst hälsa själv. Och lite senare var vi på väg över vägen på övergångsstället när vi mötte en kvinna som började LOCKA på Yrsa där mitt på vägen. Hallååå?! Hur smart är det?! Jag gick bara vidare medan jag kallade på Yrsa. Folk alltså... vad tänker de med?

Inga kommentarer: